Scientology Critical Information Directory

This site is best viewed using a highly standards-compliant browser

Scientology library: “Settlement”

Between and 
Keyword(s)
Items per page 
Tips: A blank year in one or both fields will result in an open-ended search. Keywords are matched against tags, titles, authors, publishers, types. Use uppercase 'OR' to search for items that match either expressions on each side of the 'OR' keyword.

Alternatively, you can browse all the tags directly.
arnaldo p. "arnie" lerma • bankruptcy • bridge publications, inc. (bpi) • cnet • church of scientology international (csi) • copyright, trademark, patent • cult awareness network (can) (earlier form, citizen's freedom foundation) • david miscavige • dennis erlich • deprogramming • factnet • graham e. berry • internal revenue service (irs) • judge ronald m. whyte • kendrick l. moxon • kidnapping • lawrence "larry" wollersheim • lawsuit • monique e. yingling • netcom on-line communication services, inc. • press-enterprise (riverside, california) • religious technology center (rtc) • settlement • steven l. hayes • tax matter
23 matching items found between Jan 1995 and Dec 1999. Furthermore, there are 96 matching items for all time not shown.
Dateless  1950 1955 1960 1965 1970 1975 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2010
All time 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Page 1 of 1: ⇑ Latest    ↑ Later    Earlier ↓    Earliest ⇓
Dec 29, 1999
Religious pressure at Texas vet clinic leads to $150,000 EEOC settlement — Employment Law Weekly
Type: Press
Source: Employment Law Weekly
An Arlington, Texas veterinary clinic agreed earlier this month to pay $150,000 to six employees who claimed in a suit backed by the U.S. Equal Employment Opportunity Commission that the company unlawfully pressured employees to subscribe to beliefs of the Church of Scientology (EEOC v. I-20 Animal Medical Center, N.D. Tex, 398CV2316-X, settlement approved 12/2/99). In a complaint filed Sept. 30 in the U.S. District Court for the Northern District of Texas, EEOC alleged that I-20 Animal Medical Center violated religious ...
Mar 30, 1999
Scientologists settle legal battle — CNET
Type: Press
Author(s): Courtney Macavinta
Source: CNET
The Church of Scientology International has settled a long-standing legal battle to repossess about 2,000 unpublished and copyrighted documents and keep them from being accessed by computer users in the future. Under a settlement reached in a U.S. district court earlier this month, a Colorado-based nonprofit group called FACTNet is permanently enjoined to pay the church $1 million if FACTNet is found guilty of future violations of church copyrights. FACTNet, started by former Scientologist Lawrence Wollersheim, also promised to return all ...
Item contributed by: Ron Sharp
Mar 28, 1999
Store selling Scientology vitamin regimen raises concerns — St. Petersburg Times (Florida)
Type: Press
Author(s): Geoff Dougherty
Source: St. Petersburg Times (Florida)
NEW PORT RICHEY – Two members of the state physician's board are questioning whether a health-food store with ties to Scientology is practicing medicine illegally by offering a church-sanctioned vitamin regimen. The treatment, called "purification rundown," is one of the first steps Scientologists take upon joining the church. Church members tout the rundown as a purifying routine that enables people to kick drug abuse and "think more clearly and have more energy." Some physicians, and a former Scientologist interviewed by the ...
Item contributed by: Ron Sharp
Jan 31, 1999
Scientology: A church and its foes / Bitter partings — Press-Enterprise (Riverside, California)
More: link
Sep 19, 1998
Church of Scientology Wins $3 Million Ruling — San Francisco Chronicle (California)
Sep 15, 1998
Doctor settles his part of wrongful death suit — St. Petersburg Times (Florida)
Type: Press
Author(s): Lucy Morgan
Source: St. Petersburg Times (Florida)
The doctor who pronounced Scientologist Lisa McPherson dead pays her estate $100,000. A Clearwater doctor who declared Scientologist Lisa McPherson dead when she arrived at a New Port Richey hospital in December 1995 has paid her estate $100,000 to settle his portion of a wrongful death suit McPherson's family filed against the Church of Scientology and others. James Felman, the Tampa lawyer who represents Dr. David Minkoff, said two medical malpractice insurance companies paid the entire amount. "It wasn't our idea ...
Item contributed by: Ron Sharp
Jan 30, 1998
Special feature / An in-depth examination of Wollersheim v. Church of Scientology of California, a remarkable case poised for another round of appellate review [article authored by the Church of Scientology International] — Daily Journal (Los Angeles, California)
More: link
Jan 19, 1998
Scientology seeks tax-receipt status — Globe and Mail (Canada)
More: link
Dec 31, 1997
$12.5 Million Deal With I.R.S. Lifted Cloud Over Scientologists — New York Times
More: link
Dec 30, 1997
Scientologists and IRS settled for $12.5 million — Wall Street Journal
More: link
Aug 14, 1997
Hush-Hush Money — Denver Westword News
Type: Press
Author(s): Alan Prendergast
Source: Denver Westword News
After more than seventeen years of litigation, Lawrence Wollersheim knows that talk isn't cheap–not when you're talking to lawyers and your life's work happens to involve badmouthing the Church of Scientology. But the price of silence is even higher. Too high, in Wollersheim's estimation, which is why he says he walked away from an alleged settlement offer by the church that would have netted him and a few colleagues $12 million in exchange for abandoning their crusade against Scientology. Wollersheim is ...
Item contributed by: Ron Sharp
Mar 19, 1997
Scientology denies an account of an impromptu I.R.S. meeting — New York Times
More: link
Type: Press
Author(s): Douglas Frantz
Source: New York Times
The Church of Scientology has denied that its leader and another official had an unscheduled meeting in October 1991 with Fred T. Goldberg Jr., then the Commissioner of the Internal Revenue Service. A statement released by the church, which was sharply critical of an article on March 9 in The New York Times, said that its leader, David Miscavige, had not had an impromptu meeting with Mr. Goldberg and that all meetings between church representatives and I.R.S. officials had been attended ...
Item contributed by: Ron Sharp
Dec 23, 1996
Bankrupt anti-cult group gets reprieve — Los Angeles Times (California)
More: link
Dec 19, 1996
What's $2.995 Million Between Former Enemies? — Phoenix New Times
Type: Press
Author(s): Tony Ortega
Source: Phoenix New Times
In 1995, a jury awarded Jason Scott $5 million, ruling that his civil rights had been violated during an involuntary "deprogramming" by Rick Ross, a Phoenix resident and well-known cult expert. That judgment eventually forced Ross into bankruptcy court, put an anticult group out of business and made national news. Last week, however, the case made a sudden and surprising about-face. Scott and Ross reached a settlement that requires the deprogrammer to pay Scott not $3 million–his share of the judgment–but ...
Item contributed by: Ron Sharp
Nov 17, 1996
Landmark Riverside building could become community asset — Press-Enterprise (Riverside, California)
More: link
Type: Press
Author(s): Tom Patterson
Source: Press-Enterprise (Riverside, California)
The onetime building of the Riverside Young Men's Christian Association, a Cultural Heritage Landmark designated as Italian Renaissance in style, is trying to develop an active community status. It faces University Avenue at Lemon Street. It has an auditorium, which combines earlier smaller rooms, available for conventions and other meetings. Its newest portion, the gymnasium built in 1951, has been decorated with murals designed by artist Sam Huang. Among its uses are programs called quincineras, a coming-of-age celebration for Hispanic girls. ...
Nov 6, 1996
Piracy campaign revamped — CNET
Nov 1, 1996
Time magazine to settle Church of Scientology suit — Orlando Sentinel
Type: Press
Source: Orlando Sentinel
NEW YORK — Time magazine has agreed to settle a lawsuit by a member of the Church of Scientology who accused the magazine of libeling him in a 1991 article about the controversial church's activities. Under the settlement reached this week, the magazine agreed to publish a statement in next week's issue indicating it did not intend to suggest that Michael Baybak, the church member who brought the suit, had violated any law or regulation.
Aug 6, 1996
Netcom, Scientologists settle suit over Internet postings — Los Angeles Times (California)
More: link
Type: Press
Source: Los Angeles Times (California)
Courts: Online firm agrees to set up protocol for handling copyright disagreements. SAN JOSE — Netcom On-Line Communications Services Inc. has settled a copyright lawsuit by the Church of Scientology that threatened to set new boundaries for speech on the free-wheeling Internet. The Scientologists sued Netcom after the Internet access provider refused to remove church writings posted to its computer network by a former Scientologist minister. In a closely watched decision six months ago, a federal judge in California ruled that ...
Aug 5, 1996
Church Of Scientology settles dispute with internet provider — Seattle Times
Type: Press
Source: Seattle Times
SAN JOSE, Calif. - The Church of Scientology has settled a copyright dispute with an Internet provider that many in the computer industry worried would restrict freedom of expression in cyberspace. The church and Netcom On-Line Communication Services, one of the nation's largest Internet-access providers, agreed not to discuss details of the out-of-court settlement. They did say, however, that the online service has posted a warning to its subscribers telling them not to use Netcom to "unlawfully distribute the intellectual property ...
Item contributed by: Ron Sharp
Aug 5, 1996
No answers in Scientology case — CNET
Type: Press
Author(s): Rose Aguilar
Source: CNET
Many Internet legal analysts are disappointed by an out-of-court settlement between Netcom and the Church of Scientology because now they'll have to wait for another case to come to light before a court sets a firm precedent on Internet access providers' liability for online copyright infringement. Netcom and the church announced an out-of-court settlement Sunday in a copyright infringement dispute dating from December that many expected to set a precedent for Internet service providers' liability. The case involved church allegations that ...
Item contributed by: Ron Sharp
Aug 4, 1996
Netcom and Scientology settle — CNET
Type: Press
Source: CNET
As part of a settlement with Religious Technology Center, Netcom has posted a protocol in which the company states it will block access to material pending an investigation into claims of copyright infringement. Netcom's protocol states that upon receiving a complaint Netcom "will temporarily remove or deny access to the challenged material, to protect the rights of all involved." "If Netcom concludes that complainant has raised a legitimate claim, it will continue to deny access to the challenged material," the protocol ...
Item contributed by: Ron Sharp
Jan 20, 1996
Briefly / Technology — Los Angeles Times (California)
Jun 2, 1995
Scientology settlement approved — St. Petersburg Times (Florida)
Type: Press
Source: St. Petersburg Times (Florida)
City commissioners unanimously approved paying the Church of Scientology $635,000 to settle an 11-year-old lawsuit. The vote Thursday brings to an end the long [...]
Page 1 of 1: ⇑ Latest    ↑ Later    Earlier ↓    Earliest ⇓
Other web sites with precious media archives. There is also a downloadable SQL dump of this library (use it as you wish, no need to ask permission.)   In May 2008, Ron Sharp's hard work consisting of over 1260 FrontCite tagged articles were integrated with this library. There are more contributors to this library. This library currently contains over 6000 articles, and more added everyday from historical archives.